אפשר לראות אותם מעת לעת בצידי הדרך,
עומדים בשמש הקופחת בקיץ או רטובים מהגשם בחורף ומשוועים לעזרה.
לעיתים הם מתייאשים מההמתנה לעזרה. כולם חולפים על פניהם במהירות מבלי לעצור, בלי להושיט יד ולא נותרת להם ברירה אלא לצאת לצעידה ארוכה לכיוון תחנת הדלק… הקרובה.
מהי תפישת התדלוק שלך?
המתוכנן –
נכנס לרכב ומציץ על מד הדלק. מחשב האם יש מספיק דלק לנסיעה בהתחשב ביעד הנסיעה, מעריך האם יש לו את כמות הדלק הדרושה ובמידה ולא, יתדלק בתחנת הדלק הכי כדאית לו מחיר הדלק הכי זול, מקבלים שטיפה חיצונית חינם, כל מי שמתדלק מקבל קפה לדרך וכו').
המסתדר –
נכנס לרכב ונוסע. לא מתעניין במד הדלק וסומך על העובדה שיקבל התרעה לפני שיגמר הדלק ורק אז יחפש את תחנת הדלק הקרובה. לגישתו, כשהמנורה הצהובה תידלק, הוא יתדלק.
הוא יכנס באופן אקראי לתחנת הדלק הראשונה שתזדמן בדרכו ובלית ברירה יתדלק גם אם מחיר הדלק יקר יותר, גם אם לא יקבל שטיפה חינם ובוודאי לא יקבל כוס קפה לדרך.
המאלתר –
נכנס לרכב ונוסע. מד הדלק לא מעניין אותו. מבחינתו, כניסה לתחנת דלק זה בזבוז זמן ש לו המון דברים חשובים יותר לעשות עכשיו.
כאשר תצוץ בעיה של חוסר דלק הוא כבר יפתור אותה באלתור נקודתי (זוכרים את אלו שעומדים בצידי הדרך ומחכים לעזרה?).
כשהבעיה תצוץ, הוא יבזבז המון זמן וכסף על פתרון בעיה שיכל למנוע מראש. לעיתים הוא יתקשר לעובד נוסף בחברה ויבקש עזרה (בזבוז כפול של זמן וכסף).
בסיכומו של דבר הוא יתדלק את הרכב… בדיוק כפי שיכל היה לעשות מלכתחילה, אלא שכעת זה עלה לו יותר כסף.
אל דאגה, לא התחלתי לעבוד בתחנת דלק 😊.
אם נקיש את גישות התדלוק אליך, מהי שיטת הניהול שלך?
אתה המנהל המתוכנן, המסתדר או המאלתר?
בחברות רבות הטמיעו מערכות ניהול מתקדמות (פריוריטי, SAP וכו') המאפשרות למנהלים לקבל חיווי וסטטוס מדוייק בכל רגע נתון.
זהו "מד הדלק" של החברה שעוזר למנהל לתכנן את היעד, לתכנן את סט הפעולות הנדרשות, להעריך את הלו"ז להשגת היעד ואת המשאבים הנדרשים לצורך כך.
שיטת הניהול של המנהל המתוכנן
ישתמש במערכות הניהול כדי לתכנן את צעדיו ויוודא שיש לו את המשאבים הנדרשים להשגת המטרה. הוא יוזם את הפעולות, מנהל אותן ומוביל את המהלך.
שיטת הניהול של המנהל המסתדר
ימתין שתידלק המנורה הצהובה (או במקרה הזה טלפון ממנהל הבנק, שחיקה ברווחיות, קיטון בנתח השוק) כדי לבצע פעולה תגובתית במקום ליזום את הפעולה, למנוע את התקלה ולהשפיע על התוצאה.
שיטת הניהול של המנהל המאלתר…
טוב נו, הוא יגיע לגשר ורק אז יתחיל לחשוב איך ניתן לחצות אותו. לעיתים הוא עלול להגיע ולמצוא שהגשר שבור ועלות התיקון יקרה מאוד (לקוח גדול שעבר למתחרה, איבוד בלעדיות על מותג, עזיבת עובדי מפתח וכו').
מנהלים חברה? מנהלים בחברה?
תציצו על "מד הדלק" שלכם כל בוקר, אל תמתינו עד שהמנורה הצהובה תידלק או עד לרגע שתיתקעו בשולי הכביש.
תיבחנו את שיטת הניהול שלכם – תתכננו, תובילו, תיזמו מהלכים… תשפיעו על התוצאות.
תעשו מכירות טובות + UPSALE 😊