חיפשתי להבין מה מגדירים בעלי חברות " תכונות של איש מכירות" ואם אתם מכירים את המשפט "הסקרנות הרגה את החתול" אתם מבינים שלא יכולי לעצור בעד עצמי…
אמנם אין בסקר הזה חתולים ולשמחתי כולם בריאים ושלמים אך יש בו נתונים מעניינים מהם המאפיינים והתכונות החשובות לאיש מכירות מקצוען.
כמי שעוסק בתחום המכירות למעלה מ- 32 שנים (כאיש מכירות וכמנהל מכירות), וכיום מלווה ומדריך אנשי מכירות בחברות מובילות, סיקרן אותי לדעת מה חושב הקהל הרחב (בעלי עסקים ואנשים פרטיים).
לצורך כך יצרתי את הסקר הבודק מהן התכונות החשובות לאיש מכירות…
עניין אותי לדעת מה חושבים על אנשי המכירות,
והאם יש פער בין מה שבאמת חושבים למה שחושבים שחושבים… (הרבה מחשבות 😊).
את הנתונים המפתיעים
תמצא בסיכום הסקר…
הסקר אינו אקדמי ונעשה באופן ספונטאני
באמצעות הפייסבוק.
מתוך התשובות עלו מספר תפישות מפתיעות
שמשנות את כל מה שחשבנו על אנשי המכירות
ומהן התכונות הנדרשות מהם.
אקדים ואומר כי על הסקר ענו כ- 150 אנשים.
בינהם בעלי עסקים, מנהלים בחברות
ואנשים פרטיים.
לא יכולתי לקבוע בוודאות באם התכונות שהוצגו
היו מזווית הראיה של בעלי העסקים והמנהלים המעסיקים ומנהלים אנשי מכירות, או כלקוחות המציגים את הציפיה שלהם מאנשי מכירות
באופן כללי.
התכונות המובילות הנדרשות מאנשי המכירות
– יכולת הקשבה
– מקצוענות
– רצון לעזור לאנשים
– אמינות
– יכולת זיהוי צרכי הלקוח
– התמדה
תכונות נדרשות לאיש מכירות שהתבססו באמצע הטבלה
– תשוקה
– כריזמה
– יצירתיות
– יוזמה
– נחישות
– יכולת שיכנוע
– כבוד
– אופטימיות
– סקרנות
– אמונה
תכונות של איש מכירות
שלא עברו את אחוז החסימה:
– סבלנות
– בטחון
– יכולת למכור
מסתבר שאיש מכירות לא חייב יכולת מכירה
גבוהה או מפותחת ויש תכונות שחשובות יותר.
זה מתחבר מאוד לחווית הקניה העכשווית שאנו
עדים לה והשינויים שחלים באופן קבלת
החלטות קניה של הלקוחות.
סיכום הסקר
תכונות נדרשות מאיש מכירות
אנשים רוצים לרכוש מאנשים.
הצרכן החדש כבר לא מתפתה למחיר ויודע שלכל מחיר…יש מחיר. חשוב ללקוח איש מכירות אמין,
שיבין אותו ושיתן מענה מדויק לרצונות שלו.
הלקוחות מחפשים חוויה בקניה ומוכנים
לשלם על מקצוענות.
קרא עוד על השיטה החדשה להגדלת מכירות
וסגירת יותר עסקאות –>> מכירות בשיטת הגישור TM