הגדלת מכירות ורווחים בחברות

נעים מאוד, שמי עמיר קרן. במהלך 38 שנות הניסיון שלי בניהול מערכי מכירות פיתחתי את מודל מכירות בשיטת הגישורTM, שיטה ייחודית להגדלת מכירות ורווחים בחברות באמצעות ארגז הכלים של המגשר.
המעטפת שאני מספק לחברות כוללת – הכוונה וליווי של מערך המכירות להגדלת המכירות והרווחים, כתיבת תוכניות יעדים, בניית תוכנית תגמול ושכר לאנשי מכירות, הכנת תוכניות פעולה למיקסום המכירות ולמימוש הפוטנציאל העסקי, איתור מנועי צמיחה לפיתוח עסקי, הכשרת מנהלי ואנשי מכירות, ליווי תהליכי המכירה כולל פגישות עם לקוחות, ייעול תהליכים לשיפור רווחיות ולעמידה ביעדים.
בתפקידי השונים בחברות מובילות ניהלתי מאות אנשי מכירות, מערכי מכירות בפריסה ארצית והכשרתי עשרות מנהלי מכירות. הובלתי מאות רבות של תהליכי מכירות, תהליכי משא ומתן וסגרתי הסכמים שנתיים עם מנהלי רשתות קמעונאיות, לקוחות B2B, לקוחות B2C, קבלני משנה, סיטונאים, יבואנים, ספקים ועוד.
את הכלים שרכשתי לאורך השנים במסגרת תפקידיי בחברות המובילות, אני מיישם כיועץ לחברות וארגונים כמנהל מכירות במיקור חוץ למערכי מכירות.
התפקידים הבכירים בקריירה המקצועית שלי:
מנהל הסחר והמכירות – אלקטרה מוצרי צריכה. ניהול הפעילות העסקית בערוצי מכירה עם רשתות קמעונאיות וחנויות, סיטונאים, מועדון לקוחות VIP וניהול רשת של 51 זכיינים (כוכב הקור). בניית תוכנית יעדים שנתית ותוכנית פעולה בכל ערוץ מכירה, אחריות לגיוס לקוחות חדשים, פגישות עם לקוחות להבנת צרכים ורצונות והתאמת פתרונות להגדלת המכירות וייזום מבצעי קידום מכירות. אחריות לתקציב שנתי של כ- 540.000.000 ₪.
מנהל מכירות ארצי – דפי זהב. אחריות לניהול 5 מנהלי אזורים, 80 אנשי מכירות בפריסה ארצית וכ- 13,000 לקוחות עסקיים B2B בחל מעסקים קנים ועד חברות מובילות בישראל. אחריות לעמידה ביעדי המכירות, בניית תוכניות פעולה וגיוס לקוחות חדשים. החדרת מוצרי חדשים ובערוצי פרסום חדשים – אתרי אינטרנט, סרטוני וידאו ועוד (בתחילת דרכו של האינטרנט). אחריות למכירות בתקציב שנתי של כ- 100,000,000 ₪.
מנהל אגף לקוחות מוסדיים – תדיראן מוצרי צריכה בבעלות חברת Carrier ארה"ב. ניהול הפעילות עם מוסדות ממשלתיים ומענה למכרזים של משרד הבטחון, משכ"ל, חברת חשמל, משטרה, שב"ס, בזק ועוד. ניהול המכירות עם חברות פרטיות, בניית ויישום תוכנית פעולה תלת שנתית להעמקת הפעילות העסקית בתחום הבניה וניהול מו"מ עם יזמי נדל"ן וקבלני בנין. אחראי להטמעת תהליך ההתייעלות העולמי של חברת Carrier לשיפור תהליכים וקיצור SLA. אחריות לתקציב שנתי של כ- 55,000,000 ₪.
מנהל חטיבת החנויות – אופטיקנה. ניהול רשת החנויות בפריסה ארצית. ניהול מנהלי החנויות ו- 150 אנשי מכירות, אחריות לשירות הלקוחות, התאמת מגוון ותמהיל מוצרים וקטגוריות לקהלי היעד בכל עיר ובכל חנות, הכשרת אנשי המכירות, נראות החנויות POS, אחריות להגדלת ממוצע סל קניה, שימור לקוחות וייזום מבצעי קד"מ.
גישת מכירות ייחודית – מכירות בשיטת הגישורTM
תהליכי קבלת החלטות קניה עברו שינוי מהותי בשנים האחרונות, האפשרויות הזמינות ללקוחות והמגוון הרחב של פתרונות יצר שוק תחרות צפוף יותר, ונדרשת התאמה של תהליכי המכירה והכלים המקצועיים הניתנים לאנשי המכירות על מנת לאפשר להם להתמודד בהצלחה בעידן הנוכחי עם הלקוח המודרני.
מכירות בשיטת הגישורTM מבוססת על שיתוף ורתימת הלקוח לתהליך המכירה, על ידי טכניקה ייחודית לחשיפת האינטרסים מקדמי ההחלטה של הלקוח ומאפשרת לאיש המכירות לשים דגש על הערך הכי חשוב ללקוח ובכך לקדם את המכירה.
כלי המגשר עוזרים לאנשי המכירות לבנות בטחון ואמון אצל הלקוחות ויוצרים אצל הלקוח תחושה שהוא זה שמוביל את תהליך הרכישה, כך אנו מנטרלים אוטומטית את "חומת" ההתנגדות הטבעית שלו.
הטמעה ויישום תהליכים ארגוניים וניהוליים להגדלת המכירות
ליווי הפעילות העסקית להגדלת המכירות והרווחים במיקור חוץ ביחד עם מנהלי החברה – בניית תכנית יעדים ומדדים כלליים (KPI'S) מחלקתיים ואישיים; בניית שגרות עבודה; מתודות ותהליכי עבודה מקצועיים; בניית סט דוחות בקרה לניהול יעיל ומקדם; הרחבת מוצרים, שירותים ואיתור קהלי מטרה נוספים; ניהול תהליכי שימור ונטישה; הכשרה וטיוב מנהלי ואנשי מכירות; הובלת מערך המכירות להשגת מטרות ויעדי החברה.
קורסים וסדנאות לאנשי מכירות
קורסים וסדנאות בתחום המכירות והמשא ומתן לשיפור מיומנויות של מנהלי ואנשי מכירות, בניית סט כלים מותאם לפעילות העסקית שלהם, מרענן את שיטות המכירה הוותיקות ומתאים אותן לשינויים שחלו בשוק התחרות.
שירותים להגדלת המכירות והרווחים
-
יישום שיטות לשיפור מיומנויות אנשי מכירות שטח.
-
אבחון ואיפיון תהליכי הניהול והפעילות העסקית.
-
יישום והטמעת ההמלצות ותהליכי ניהול מקצועיים, בשטח.
-
סדנאות וקורסי העשרה למנהלים ולאנשי מכירות שטח בחברות.
-
בניית תוכנית תגמול ושכר לאנשי מכירות.
- הכנת תוכנית פעולה פרואקטיבית להגדלת המכירות ונתח השוק.