העובדים הם המשאב החשוב ביותר בכל חברה. 

ההון האנושי הוא זה שעושה את ההבדל בין החברות.

השיטה של ניהול ורתימת עובדים שהוכיחה את עצמה לאורך השנים  – חיבור למטרות ויעדי החברה וחיזוק תחושת השייכות של העובדים בכלל ואנשי המכירות בפרט. 

נהוג לחשוב כי העובד צריך לעשות מה שאומרים לו ולמען האמת, באופן הפשטני של הדיון זה נכון אבל… בצורה כזו כל שאפשר להשיג מהעובד זה שהוא יבצע את המטלה שלו על הצד הכי טוב שהוא יכול ויודע.

האם צה"ל מהווה דוגמא לניהול ורתימת עובדים?

מחקרים הוכיחו … בעצם למה צריך מחקרים כדי להוכיח את הטענה הבאה הרי כולנו חווינו את החוויה הזו. 

בואו נחזור קצת (או הרבה תלוי בגיל שלך) אחורה לימי הצבא וניזכר במפקדים שהיו לנו.

המפקדים בצבא עבדו על פי הספר, נתנו פקודות והענישו כאשר לא בוצעו המשימות כפי שהם דרשו ואילו אנחנו החיילים היינו כלי העבודה שלהם וכל פעם מחדש התרעמנו על צורת הדיבור, הציווי, הענישה, דרך קבלת ההחלטות, אופי ההחלטות וכו’.

עכשיו תחשוב על העובד שלך. 

העובד ממנו אתה מצפה שייצג אותך מול הלקוח שנכנס בזה הרגע לעסק שלך… מהי לדעתך התוצאה שאפשר להשיג מעובד שנמצא בסיטואציה כמו בצבא?

על מנת לגרום לעובדים שלך לקחת חלק גדול יותר במאמץ ולהירתם לטובת העסק ולהגדיל מכירות, לתת שירות טוב יותר וכו’ כל שעליך לעשות הוא ….לשתף אותם ולהסביר להם את ההיגיון שמסתתר מאחורי כל החלטה.

ניהול ורתימת עובדים השיטה שהוכיחה את עצמה

# שתף את העובדים ביעדים שקבעת לחברה – (היום אנחנו חייבים למכור את המוצר הזה כי הוא פג תוקף).

# שתף את העובדים בקשיים שיש בחברה – (המתחרים מורידים מחירים כמות העסקאות קטנה מידי).

# התייעץ עם העובדים בנושא הפתרונות האפשריים לכל קושי – (הספק לא יגיע היום ויהיה חוסר במוצר X מה דעתכם כדאי למכור כתחליף?).

# שתף את העובדים בבעיות התפעוליות – (משה לא יגיע היום לעבודה הבן שלו חולה וייתכן ונצטרך כל אחד מאיתנו להירתם ליותר שעות או ליותר משימות).

ניהול ורתימת עובדים נעשה ע"י שיתוף. 

כאשר משתפים אנשים בכלל ועובדים בפרט, שואלים את דעתם ומחברים אותם למשימות התוצאות יהיו תמיד טובות יותר והפעילות תיעשה מתוך תחושת שייכות ולא מתוך תחושת חובה.

ניהול ורתימת עובדים – כלים נוספים

בנוסף לשיתוף בפעילות השוטפת שאל את העובדים לדעתם במגוון דברים הקשורים לחברה, תופתע לשמוע שיש להם רעיונות לא רעים בכלל ולעיתים יהיו יותר יצירתיים ממך. 

העובדים ישמחו ששואלים אותם ואף ייקחו על עצמם מטלות קשות יותר ממה שתכננת או חשבת לבקש מהם.

על מנת לתת לדברים תוקף וחשיבות, בצע עם העובדים ישיבת צוות מסודרת (גם בחברות עם צוות עובדים קטן) .

בישיבת הצוות סכם את הנושאים שעלו וכן את ההחלטות שהתקבלו, קבע ביחד מי אחראי לביצוע כל משימה ובישיבה הבאה עבור ראשית על סיכום הישיבה הקודמת כדי לראות מה בוצע ומה נדרש עדיין לביצוע ובצעו הסקת מסקנות משותפת וכו’ ורק לאחר מכן המשך לשאר נושאי הישיבה.

להורדת הטופס המקצועי לניהול ישיבת צוות